Alla klimatforskare måste ha fel

Vad är det med vädret? Kan det inte få vara varma somrar?
Enligt klimatforskarna ska det bli varmare pga växthuseffekten, vintrarna ska bli slaskigare och mindre med snö.
Men den här vintern har varit den hårdaste, kallaste och mest snörika som jag kan minnas sen jag var liten.
Och nu ska det föreställa sommar, 10 grader och regn, konstant. Det har varit två fina helger, sista april/första maj helgen och pingsthelgen. Resten bara skiiiiit. Jag tror inte på växthuseffekten.

Väntar på besked från Skatteverket också som aldrig kommer.
Jag vill veta hur mycket jag får igen!!
Har tyvärr inget e-leg så jag kan inte gå in och titta själv.
Och inte vill jag ringa heller, har ingen lust att bli granskad, he he he....

Imorgon är det examen, som vanligt kommer de stackars barnen att få frysa ihjäl i sina fina sommarkläder.
Nicolas har inga snygga skor tills imorrn, vet inte hur vi ska lösa det.
Han bor i sina foppatofflor hela sommaren så att köpa ett par finskor som han kommer att använda en gång känns inte så lockande. Och foppatofflorna han har är helt skitiga och halvtrasiga...kanske man ska investera i ett par nya fräscha foppisar? Finns det på Stööks tro?

Sen så är det bara en vecka till midsommar också (då vänder det, fyyyy faaaaan)
Vi ska vara i Plåtviken på midsommarafton, hos vänner till min svägerska.
Vi blir väl en 12-13 pers, som ska samsas i en stuga!
Kommer att bli stökigt, trångt och högljutt, men trevligt och hjärtligt.
Just the way I like it.
På midsommardan fortsätter vi stökresan mot Sundsvall och tar in på Stallvägen 9 i Bergsåker.
Kan man få hoppas på lite finväder?

Nu: frukost.

Adios amigos

Kommentarer
Postat av: ewa

Hallå där superduperoptimisten! Höll på att ramla av stolen när namnet PLÅTVIKEN dök upp efter allt elände- det låter verkligen inte spec. varmt och hjärtligt....

2009-06-11 @ 16:04:00
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: johanna

Ha ha, jo men det är jättefint i Plåtviken!

Jag reagerade också när jag hörde "Plåtviken" första gången men nu tänker jag inte på det längre...

Man åker in vid Oxsjö bortanför Sillre, kör sen ett par mil så är man framme i Plåtis som ligger i Själsjön.

2009-06-11 @ 22:54:33
URL: http://josblogg.blogg.
Postat av: Mamma

Det är ljust, grönt, blommigt och +grader!!! Kram

2009-06-12 @ 20:54:10
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0