Helg...igen

Är inte helt kurant än.
Gjorde ett ryck idag, hängde tvätt, la in tvätt, bäddade, duschade.
Sen kändes det som om jag sprungit en mil.
Så helgen blir kolugn.

Har fått nåt konstigt begär på lingonsylt!
Var till svärmor i tisdags och tiggde åt mig en burk (hemgjord naturligtvis, affärs-sylt smakar uähh)
som jag åt med köttbullar och potatis (fick koka ny potatis, eftersom mannen då gjort MOS av dem jag kokat).
Ja, jag tryckte alltså inte i mig hela burken...men det är SKITGOTT med lingonsylt, grymt underskattat!
Nu längtar jag efter fläskpannkaka med svampstuvning och lingonsylt.
Men Frippe ska grilla (jo det är sant) idag, skinkstek i skivor och göra potatisgratäng till.
Så jag får väl sjå mig med pannkakan......

Sen blir det fredagsstandard hela kvällen: På spåret, lite ostkrokar, en kopp te och Seinfeld innan skönhetssömnen.

Två saker jag längtar till och som håller mig över ytan i denna årstid som bara är totalt BORING:
*AC/DC i Globen. Ett fyrverkeri i depressionsmörkret.
*Att få gå på bio och se "Män som hatar kvinnor" (julklapp!) Hoppas bara dom har gjort boken rättvisa.

Trevlig helg på er♥

Kommentarer
Postat av: Paulin

Men guuuuuuuuuuuuuuuuuu va gott det lät med grillat och potatisgratäng....!!!!! Huvva nu blev jag ju riktigt sugen på det...måste nog tvinga anders att göra det när han har gått av sin diet....^^

2009-01-23 @ 15:36:17
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0