En lista i brist på annat...

...som jag hittade hos syster.

Listdags!

Lista
1. Hur gammal är du om fem år?
40.........guuud

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Katten

3. Hur lång är du?
1,65

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Seven pounds med Will Smith, såå bra och jättesorglig!
Påminde om filmen "Fenomen"

5. Vem ringde du senast?
Frippe

6. Vem ringde dig senast?
Nån som ville köpa barnsängen

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Ja verkligen, fick tårar i ögonen när jag fick svaret från A. Oj oj oj vilken tur =)"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror helt på situationen.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda

10. När såg du senast din mamma?
Öhhh....den 6 januari tror jag?

11. Vilken ögonfärg har du?
Grå-gröna

12. När vaknade du i dag?
6.40, som vanligt, när det är skoldag.

13. Vilken är din favoritjulsång?
O helga natt

14. Vilken är din favoritplats?
Hemma i sängen. Eller på nåt varmt ställe i en solstol. Fast under en parasoll.

15. Vilken plats föredrar du minst?
På hala, slaskiga, frusna vägar.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Oj....troligtvis samma som nu...annars kanske i Sundsvall, barnen är ju stora då.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
När jag var riktigt liten tyckte jag att jag hörde släpande steg på nätterna,
men som tonåring och vuxen har jag aldrig varit mörkrädd.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
En dam som jag spelade Betapet med idag. Hon berättade att det är som gift det här med Betapet, och jag höll med
och sa att min man inte ser så mycket av mig på kvällarna. Då klämde hon i med "Nä, min man och jag har inte setts på två år!!"

19. Hur stor är din säng?
180x200

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bägge

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
På vintern i full mundering; pyjamas och tjocksockar, på sommaren något mer avklädd...

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Nio.....

23. Hur många landskap har du bott i?
Jämtland och Medelpad.

24. Vilka städer har du bott i?
Östersund och Sundsvall

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
På vintern strumpor, på vår/sommar barfota

26. Är du social?
Ja. Men det brukar mest bara vara Mia som hälsar på!!

27. Vilken är din favoritglass?
Häagen Dasz Strawberry Cheesecake

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Paj med vaniljsås funkar alltid

29. Tycker du om kinamat?
Japp

30. Tycker du om kaffe?
Ja, men det beror alldeles på vem som har kokat.

31. Vad dricker du till frukost?
Te, pro-viva, juice eller oboy

32. Sover du på någon särskild sida?
Helst på mage

33. Kan du spela poker?
Ja....så där

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja det är väl trevligt

35. Är du en beroendemänniska?
Och vad är det???

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ett av mina kusinbarn är född på samma dag som mig.

37. Vill du ha barn?
Har två

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska et un peu de francais 

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, aldrig. (Peppar, peppar)

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet om det är minst 25 grader

41. Vad spenderar du helst pengar på? 
Upplevelser

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej, inte överväldigande dyra

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Seinfeld

44. Kan du rulla med tungan?
Nix

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Mina kusiner

46. Sover du med gosedjur?
Räknas levande katter?

47. Vad har du för ringsignal?
AC/DC Rockn´roll train

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, finns nog hemma hos mamma

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En burk med strawberry body butter

50. Flirtar du mycket?
Inte speciellt...

51. Kan du byta olja på bilen?
Nehej

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej. Men ganska många parkeringsböter.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Skugga av Karin Alvtegen

54. Läser du dagstidningen?
Ja, ÖP, LT, Aftonbladet och Expressen. Alla på webben utom ÖP som kommer i pappersform...

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej. Prennade på Allers i somras.

56. Dansar du i bilen?
I bilen?? Nä, jag dansar inte över huvud taget.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P4

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Vad att handla på affären

59. När var du i kyrkan senast?
Det var på Luciatåg.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Barbro Lindqvist.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En natt!! På Kilafors Rockweekend i somras!

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Oj, vad svårt... Kan inte komma på nåt sådär...men nåt som jag aldrig glömmer är min möhippa,
den är verkligen ett kapitel för sig. En total ego-upplevelse, möjliggjord av mina gamla klasskompisar!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är kul att läsa listor!

2009-01-24 @ 19:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0