Annandag påsk

Så var påsken slut då.
Långfredagen bjöd ju på kanonväder, var så härligt att sitta på isen en hel dag.
Sen blev vi bjudna på sillröra, bröd, smör, ost och sedan gulaschsoppa med aioli. Mmmmmm!
Paltkoma! En och annan öl slank ner oxå...

Påskafton tillbringades på Hussen på kvällen, en jävligt rolig och trevlig tillställning!
Skulle kunna skriva ett helt inlägg bara om maten, det godaste jag ätit på väldigt länge!!
Kusin D hade kockat och bjöd på karré, marinerat och ugnsstekt i liquid smoke-marinad, kyckling tillagad på samma sätt, hembakade pizza-slajsar med ost, skinka, färska champisar, paprika, salami. Fetaostsallad och dressing, salsa på mango, röd lök och körsbärstomater, focaccia med smör och ost, hemgjord potatissallad....och det var nog allt.
Jag åt och åt och åt.......gud så smarrigt! Sen hade dom riggat upp PA och instrument, så bygdens musikaliska söner  och döttrar turades om att underhålla oss. Skitkul!!

Igår var vi rätt trötta, var bjudna på middag i Järk, jättegod påskbuffé hade dom gjort i ordning.
Vi åt, sen dormade vi av i soffor och sängar.....

Nu är det middag igen, (den här gången hemma...!) så jag ska masa mig in i köket.
Adios.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Gott med god mat! Kram

2009-04-14 @ 23:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0