Tant Johanna

Det är bara att kapitulera; jag är vid (snart) 35 års ålder en tant.
Åtminstone enligt mina egna kriterier....
Tänkte på det i fredags när vi satt och kollade på "Dobidoo" på tv:n.
Helt plötsligt kommer jag på mig själv med att sjunga med hejvilt samt att jag verkligen, VERKLIGEN tycker att Lasse Kronér är en himla käck programledare! Alltså jag tycker verkligen att han är skitbra!
Samma idag när jag kollade på Bingolotto (utan lott, bara det borde ju vara en varningssignal),
herregud vad Lotta Engberg är bra som programledare, rolig och mys-trevlig!
Riktigt skoj när hon intervjuade Bert Karlsson.
En annan tant-varning är att jag ....(konstpaus)....börjat prenumerera på ALLERS!!!
Men det är BARA för att dom har så braiga sudokun och korsord! (Jag försöker intala mig själv det iallafall)
Hmmm vad mer uppvisar mitt tant-beteende... jo jag kokar saft i saftmaja, tycker det är skitkul att åka på bingo och tycker det är otroligt vilsamt att vika tvätt.

Det är ju så populärt att klimatkompensera nu för tiden, men jag tror att jag snarare måste tant-kompensera för att få nån slags balans på dom här tant-grejerna. Kanske man måste sluta städa här hemma, ta timslånga duschar, sitta i telefon i evigheter och prata skit med mina kompisar, bli uppkäftig mot min familj eller varför inte börja hårdsminka mig och vrålbleka håret?!

Eller så kanske man bara ska acceptera det faktum att man börjar bli...vuxen, gammal, mogen, medelålders?
Jag sitter ju trots allt och småmyser mitt i allt detta och tycker livet är rätt skönt ha ha!

Ja ja, nu ska jag sluta filosofera och kasta mig i säng med mitt sudoku.
Se där, jag kastar mig inte ens över Frippe på kvällarna längre, moahahahahahahaha!!

Go´natt

Kommentarer
Postat av: Jill

Det är bara att inse att alla är vi påväg mot en vuxnare värld...



Jag ska inte säg jag känner mig gammal, men min son tycker jag är lastgammal.... han är 6 så det säger en del hi hi hi

2008-09-08 @ 13:06:52
Postat av: moster Ewa

Ha, ha, ha, det var det roligaste blogget jag läst hittills av de jag kollar varje dag!!

Allers!! Jag vann 3mån. pren. av Hemmets Veckotidning på Diggiloo,men där går absolut tantgränsen- Jag kommer inte att fortsätta pren.!!

2008-09-08 @ 21:09:26
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Suss

Nänä inte tant.. du plussar bara på dina vuxenpoäng lite efter festivalbesök och vikommerhempåmorgonkrökenfester.... den dag då du klippt av dig rockershåret går med pappiljotter i håret och morgonrock i polyester halva morgonen pillandes i dina pelargonkrukor... DÅ kan du kalla dig tant!



2008-09-08 @ 22:42:50
Postat av: johanna

Suss: Ja, det har du förmodligen helt rätt i ha ha!

Tänkte inte på det....vuxenpoäng, just det!

2008-09-09 @ 11:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0