Jamen hur sakta kan dagarna gå?!

Funderar jävligt starkt på att vräka upp alla julsaker NU, men pallar man vara den första i kvarteret där julstjärnorna redan är uppe när det faktiskt är nästan två veckor kvar till advent??
Brukar kolla in min granne, dom är värst i hela kvarteret (jag säger bara Chevy Chase i Ett päron till farsa firar jul - GO HOME!) Men inte ens dom har börjat pynta än.
Jag är såååå sugen!!!
På torsdag den 27:e ska jag och M till Birsta och shoppa det sista, saknar julgranspynt och en stake (LJUS-stake - inga snuskiga fantasier nu)
Men jag vill ju baka lussebullar, spela julmusik, baka lakritspepparkakor, tända stjärnorna och hänga upp dom röda gardinerna och bara sitta och tindra...dessutom har jag all tid i världen!
Men jag kanske ska lugna mig till helgen iallafall.
På torsdag och fredag blir det info/utbildning på det presumtiva jobbet, då kanske man kan skingra tankarna lite angående julstöket...

Igår fick jag iaf en MYCKET rolig försändelse med posten. Det tråkiga är att jag inte kan blogga om det egentligen för det är en julklapp. Men OJ vad häftigt det var, jag slängde all annan post åt sidan, hämtade en vass kniv och öppnade andäktigt försändelsen....och det var mer än jag hade kunnat hoppats på!! Tror att julklappsmottagaren kommer att bli mycket nöjd!! Ska visa vad det är efter jul!

Kommentarer
Postat av: moster

Ha, inget fel att vara först! Ös på med myset. Ola Salo-kopian skulle inte för ett ögonblick ha ngt emot det, snarare tvärtom. Tänk att bli hyllad med glitter, bling och glatt mys 6 veckor innan man fyller år!! Kör på!

2008-11-18 @ 14:32:58
Postat av: Jill

När Du bakar Lussebullar kan Du väl skicka ned några till Skåne, ser inte ut som om tiden räcker till att hinna med det också....

Har ju två ställen att julpynta på, både hemma hos mig och Pelle, så det lär ta sin lilla tid.... tänk på alla fönster som måste putsas puh



Han får snart ta och flytta så det bara är ett ställe att fixa på

2008-11-24 @ 09:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0