Ha ha!

Precis när jag stod och lagade mat så ringde det en människa från SVT!
Jag tog ju och anmälde mig till "Vem vet mest" för ett tag sen, och nu ringde dom och ville ställa några kvalfrågor.
Ehhh...javisst!
Blev tvungen att gå ifrån spisen så jag kunde koncentrera mig.
Hon ställde typ femton frågor i rask takt (så här i efterhand kommer jag bara ihåg kanske fem stycken....)
och jag svarade efter bästa förmåga.
När det var klart berättade hon att jag låg precis på kvalgränsen och undrade om jag ville stå kvar som reserv.
Visst sa jag!
Fan, grämer mig över att jag inte var beredd, det var ett par frågor som jag kunde, men inte kom på svaret på, bl.a.
vem Spaniens diktator på 70-talet var. Franco såklart!!!!!!!!!! Kom jag på 10 minuter för sent.....
Ja ja, får väl hoppas nån får förhinder eller att dom behöver fler folk!
Dom betalar resan ner, samt bjuder på lunch, det hela tar en arbetsdag.
Skulle ju vara kul!
Man sitter ju och tittar på det där programmet och förundras över hur dum en del är, men det är banne mig inte så lätt när man står där i sändning. Sen gäller det ju att man får "rätt" fråga också, dvs. en som man kan......Tror det gäller att man kan lite om mycket eftersom ämnena är så varierade.

I övrigt händer det lite i mitt liv den här veckan.
På torsdag och fredag ska jag på nåt slags jobb/utbildning/information angående en tjänst jag har sökt.
Det där jag skrev om förut, att jag inte vet om jag fått jobbet eller inte...
Har inte skrivit på några papper, men vi får väl se vad som händer.
Den enda nackdelen med jobbet är att all lön baseras på provision, man har alltså ingen grundlön första året.
Men det känns som om jag måste ta det om jag får det, eftersom Frippe ganska troligt blir arbetslös efter jul.
Så länge jobbet är bättre betalt än stämplingen (ca. 10 000 efter skatt...) så lönar det ju sig.

På fredag är jag medbjuden på tjejfest i Sundsvall, har inte bestämt om jag ska åka...för på lördag har vi bjudit hem moster + man på middag, så det beror ju på hur pigg man är på att köra hem på lördag.
Får se hur mycket partytarmen rycker......

Nu: Betapet!
Hej svejs

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ååh vad roligt, hoppas du kommer med!!

2008-11-03 @ 17:17:36
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja! Vore kul att se dig på burken!

Hoppas det blir bra med jobbet (kanske jag anar vad det är...?!)

Kram!

2008-11-03 @ 17:41:32
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Ewa

Bra att få lite koll på hur det går till. Har anmält mig för nån vecka sen.

Du kommer säkert att komma med!

2008-11-03 @ 19:10:56
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: johanna

Kajsa: ja visst vore det lite kul??!!=)



Åsa: Ja, tror det bor en liten exhibitionist nånstans i mig! Du vet säkert vilket jobb det är....



Ewa: Trodde dom hade ringt dig oxå!

2008-11-03 @ 19:45:23
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Maria

Spännande med vem vet mest! Kan tänka mig att när man väl står där blir man skitnervös å tvärdum! Säg till om du ska va mä så man kan kika!

2008-11-03 @ 21:39:28
Postat av: Maria

Spännande med vem vet mest! Kan tänka mig att när man väl står där blir man skitnervös å tvärdum! Säg till om du ska va mä så man kan kika!

2008-11-03 @ 21:39:51
Postat av: Jill

Ska du gå och bli tv kändis också

Hoppas Du kommer med, glöm inte meddela när det blir isåfall

2008-11-04 @ 08:17:28
Postat av: Hanna

fasiken vad coolt, har aldrig sett programmet dock!Hoppas du kommer med!! kram

2008-11-04 @ 12:33:38
Postat av: Marja

Spännande! Hoppas, hoppas vi snart får se dig i tv-rutan. Kram...

2008-11-04 @ 21:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0