Vuxensaker

Den här veckan har jag gjort två extremt vuxna (eller t.o.m.pensionärsaktiga??) saker.
I tisdags kokade jag potatis, åkte på ICA och köpte en sillburk och satt ute på altanen och åt.
Alltså, sill och potatis, hur vuxet är inte det?? Speciellt när det bara är jag som äter sill i den här familjen.
Men gott var det.
Den andra vuxna saken gjorde jag igår.
Jag och M for till Hammarn på bilbingo!
Det är riktigt skoj ska jag säga, finväder, fika och bingospel! Tyvärr blev det ingen vinst för mig men M vann 300 spänn.

Är fortfarande så jäkla rastlös, vill hitta på nåt skoj idag, men Frippe verkar inte vara så sugen.
Jag får lappsjuka snart av att bara gå omkring och inte ha nåt att göra.
Igår gick (ja GICK) jag och E ner till Statoil och bjöd ungarna på mjukglass.
Fy fasen vad jobbigt det var, 30 jävla grader och stekande sol.
Så idag skulle jag kunna tänka mig att dra iväg nånstans och käka gott, eller hälsa på några och käka gott eller bara sitta på en uteservering och dricka kall halloncider. Interested, anybody? Jag vill ju använda min nya fina klänning från Indiska!

Bolaget var stängt idag såg jag, så ska man dricka cider får man tydligen bege sig ut på lokal.
Vilket som sagt inte Frippe verkar vara intresserad av.
Å imorrn har vi varit gifta i fem år. Tyvärr kan vi inte åka iväg nånstans och fira detta eftersom det är fotbollscup hela jävla dan i Hammarn på söndag. Morr.
Jag har myror i brallan!

Gårdagens bästa: Bilbingon!
Gårdagens sämsta: Att jag hade kjol på mig när jag promenerade till Statoil. Jag säger bara skavsår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0