Flashback

1989, när jag var sexton år, lyssnade jag extremt mycket på Pink Floyd och speciellt skivan "The Wall".
Det finns även en film som är baserad på det albumet som jag också tittade på typ tre gånger i veckan.
Och igår visade dom den filmen på TCM. Av en händelse hörde jag introt till första låten på tv:n när jag satt vid datorn,  så jag loggade ner och satte mig i soffan och började titta.
Nu har jag alltså inte sett den här filmen på säkert 15 år, och jag måste bara säga, herregud vad lite man vet när man är sexton??!! Det var en HELT annan upplevelse att se filmen som 35-åring än som 16-åring.
Gud vad naiv man var!! Tankar och känslor som kom upp under filmens gång var liksom fortfarande en sextonårings syn på livet fast jag nu är 35 och relaterar på ett helt annat sätt. Mysko.
Ja, det är väl tur att man växer upp och blir härdad.
Men jag tycker fortfarande att gitarrsolot på "Comfortably numb" är världshistoriens mest maffiga och igenomtänkta musikstycke EVER.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja jag håller med, solot är sjukt bra!

2008-06-30 @ 17:08:49
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: johanna

Ja, det liksom som ens allra bästa kompis på nåt sätt!

2008-06-30 @ 20:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0