Summering av festivalen

Pjuhhh.
Hemma igen efter två dygns intensitet....
Ska ta det från början!

Jag, Frippe och kusin D åkte hemifrån vid 13-tiden, ner mot Kilafors.
Det ösregnade på vägen ner, men när vi var framme sken solen från en klarblå himmel. Perfekt!
Vi letade oss fram till campingen/parkeringen och stannade vid ett gäng med en lastbil.
Klev ur, började lasta ur bilen och resa tältet.
Morsade på grabbarna bredvid, trevliga typer, det här blir ju skitbra tänkte vi.
Då kom en nitisk parkeringsvakt och påpekade att här fick vi minsann inte tälta, riv ner och sätt upp det på andra sidan vägen! Men hallå, dom här killarna har ju satt upp ett tält här...???
Efter många om och men lät vi tältet stå kvar, i samråd med våra nyfunna vänner.
Så sprättade vi några öl/cider, gick runt och kollade folk, surrade med alla möjliga tills vi drog oss mot festivalområdet (2 km - enkel promenad...) Resten av vårt lilla gäng anlände vid 20-tiden, så jag guidade dom bort till vår tältplats, och sa att dom skulle parkera bredvid oss. Men se det gick inte alls, den nitiske vakten kom tillbaks och körde därifrån oss.....
Så vi flyttade över på andra sidan vägen och slog ner våra bopålar bredvid några andra campare.
Det blir nog bra. (Trodde vi - återkommer till det...)
Sen bredde vi ut en filt och satt och surrade, skrattade, drack öl och hade allmänt trevligt några timmar, tills det blev dags att gå in till festivalområdet igen och kolla in Europe.
På nåt himla konstigt (?!) vis så tappade vi alla bort varann (utom jag och Paulin), så jag irrade runt ett tag, försökte hitta Frippe, men han var upplöst i atomer så jag gick tillbaks på campingen.
Där satt han på en brasse-stol bredvid grannens tält och hittade inte hem ha ha ha!!!
Iallafall, till slut hade alla hittat tillbaka och vi gick och knoppade i tältet.
Och där nånstans började upptakten till det stora råspelet jag fick två timmar senare.....

Vi hade lyckats parkera tältet mittemellan två gäng med 18-22-åringar som inte hade en tanke på att det fanns en morgondag, om man säger så....De hade en stor, röd pubertetsvan med texten "PUSSYWAGON" över hela framrutan, samt en stereo som pumpade ut gamla goda hits med Eddie Medusa hela natten samtidigt som dom diskuterade hur jävla häftigt det var att jobba i Norge där man kunde kn***a hororna på Karl Johann, "fast man skulle passa sig för negerhororna, dom var skitäckliga"...okej jag säger inget om att spela musik på en festivalcamping, men grejen var att dom var skitotrevliga, skräniga, aspackade och droppen var när dom rev dom vårat tält och ramlade rakt över Daniel som låg och sov. DÅ....fick jag ett sånt djävulskt råspel, jag rusade ut ur tältet och vrålade:"JAG SKA DÖDA ER ALLIHOPA ERA JÄVLAR, VAD I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED?????"
Alltså jag lovar, 15 pers tystnade och bara stod som fågelholkar medan jag öste galla över dom.....
Till slut fann sig en av tuffingarna och sa "Men du din jävla käring är ju så jävla ful så stick och lägg dig för fan!"
Då blev Johanna Håkansson ännu argare och skrek att jag skulle hämta yxan jag hade i bilen och slica upp alla fyra bildäck plus hugga bilstereon i två bitar.
Då vaknade Daniel och tyckte att jag skulle lugna ner mig ha ha ha!
Fan, tror aldrig jag varit så förbannad i hela mitt liv!
Sen ringde jag 112 och bussade snuten på dom.
Då blev dom tysta i 10 minuter sen sa dom "Nu har snuten dragit, nu röjer vi igen"
Då gav jag upp och gick morrande in i tältet, funderades på allehanda sätt man kunde ta ihjäl snorungar på.
Allt ackompanjerat till  "Slicka en fi**a" med Eddie Medusa.
Very nice.
Där och då ångrade jag att vi inte trotsade vakterna och bodde kvar bredvid dom trevliga lastbils-snubbarna. VUXNA människor.

Dan efter var dom inte så jävla kaxiga dom små glinen, när Frippe gled ur tältet, (1.90 lång, rakad skalle, solbrillor, avklippt t-shirt och stora svarta kängor), och tittade elakt på dom.
Vi bestämde oss för att flytta tältet ca tio meter för att komma närmare våra reskamrater, och det blev ju ur askan i elden kan jag säga.
Dom här tramsiga pubertetsglinen hade också flyttat på sig, och satt numera ca en decimeter utanför A och P:s tält, med en bandspelare, gitarr, tusen öl och ett djävulskt dåligt ölsinne. En efter en däckade och spydde dom.
Sen kom stora ösregnet, då dom tyckte att det var en skithäftig idé att klä av sig naken och göra helikoptern inför oss (o)roade åskådare.
Håhåjaja.

Nåväl, eftersom det blev riktigt dåligt väder så bestämde vi oss för att packa ihop och blåsa hem efter att vi hade sett de band vi ville se.
Det spöregnade hela dan, men när klockan blev 20.30 och Thin Lizzy och John Sykes äntrade scenen sprack det upp och slutade regna!! Dom var SKITBRA! Kanske lite för lågt gitarrljud och för höga trummor, men annars var det suveränt.
Tror John Sykes var lite trött, han frågade sina bandmedlemmar om dom fortfarande var i Sverige.....!
Hursomhelst så blåste jag och Frippe hem efter detta.
Funderade allvarligt på att åka tillbaka på campingen och ändra tändföljden i pubertetsvanen alternativt klippa kablarna till batteriet, men vi orkade inte.
Jag hade inte sovit på typ 30 timmar och körde de 27 milen hem.
Därmed var jag ganska mör hela dan igår.....kändes som om jag var bakis fast jag varit nykter hela lördan.

Summa summarum så var det en jävla rolig helg, förutom ungdomsglinen då.
Synd att det regnade hela lördan bara.
Idag har jag mest suttit och fnissat åt mig själv och mitt råspel. Helt otroligt vad....aggressiv jag blev!
Förmodligen kommer pubertetsfjunen att prata om detta i flera år... "kommer ni ihåg den där galna käringen på campingen i Kilafors -08??"
Ja herregud alltså......det bjuder jag på.

Ja just det ja, jag köpte ju färdigblandad Jack Daniels och cola på burk också i öltältet.
Jättebillig. Not.
90 jävla spänn ville dom ha för en 33 cl burk, vilket rån.
Det blev bara en burk...destomer öl istället....

Hade tyvärr inte kameran med mig, men Paulin tog en massa kort, kanske lägger hon ut nåt på bloggen...

Nu ska jag dricka te och äta baguette.
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: moster Ewa

MÄH! Det var det häftigaste! Synd att Du inte hade, eller tur ska man väl säja, någon slö kniv eller "..I´m caaaming.."-yxa till hands, för med alkoholens både goda och mindre goda påverkansegenskaper, så kan en slö kniv tillföra, antingen helt misslyckade hack,(eftersom avståndsbedömningen inte alltid är den bästa efter ett antal öl) eller så rätt blodiga och plågsamma hackskador. Det senare exemplet förutsätter att man är nykter alltså.

Kontentan blir alltså : För att kunna skada små puckon som har noll IQ samt mkt dålig musiksmak (vilket eg skulle vara nog anledning att ta till knytnävarna) måste man tälta på rätt ställe (för att kunna dricka alkoholhaltiga drycker) eller så får man vara nykter och se till att man har med sig rätt vapen. Eller??

2008-07-22 @ 17:58:04
URL: http://ewahjonet.se
Postat av: johanna

Ha ha ja precis! Måste dock tillägga att de andra människorna vi träffade där var jättetrevliga och roliga, men till nästa gång ska man nog kolla lite mer noggrant var man sätter upp tältet så man inte hamnar mitt i pubertetsfållan...!

2008-07-22 @ 20:54:06
Postat av: Ulrika

Fan va trist att få så otrevliga grannar. Det där är det värsta jag vet! Kom ihåg Fäviken-05...Då var jag så less på allt o liv som var runt tältet och livrädd sedan får nån dumjävel körde bil runt runt på området. Undrans just om han var nykter... och nu till helgen bär det av. Hade hoppats på att ha en husvagn innan dess, men som det ser ut nu så blir det ingen....

2008-07-22 @ 21:39:44
Postat av: johanna

Ulrika: Ja det var riktigt trist! Men som sagt man var får vara lite mer selektiv nästa år då man väljer tältplats...Hoppas ni får det bra i Fäviken, även utan husvagn!

2008-07-23 @ 14:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0