Bryderier

Hmmmmm.....
Igår blev jag bryskt påmind om att man kanske skulle ta och vakna ur den här ledighetsdvalan och skaffa ett jobb...
Blev uppringd av en person igår som undrade om jag möjligtvis kunde vara intresserad av ett jobb.
Ett jobb som jag aldrig provat på förut.
Kan inte säga vad det är riktigt än, jobbet innefattar tystnadsplikt.
Åhhh vad kluven jag blir!
Självklart vill jag ha ett jobb, fast helst av allt vill jag ju jobba med det jag gjort förut (dvs. försäkringar), men samtidigt kan man ju inte vara alltför selektiv här i Ragunda Kommun, men tänk om jag inte trivs, om det inte går bra?
Ja, alltså förutsatt att jag får det här jobbet, det är ju inte alls säkert.
Men å andra sidan kanske det skulle vara ett jätteroligt jobb som jag kommer att trivas skitbra på?

Man får väl helt enkelt träffa dom här personerna och känna efter hur det känns.
Fast jag måste ju säga att det känns helt fantastiskt att inte ens själv söka jobbet ifråga, utan bli uppringd och erbjuden att komma på intervju. Känns ju helt ok...

Nä, den som lever får se!
Återkommer med rapport om detta senare.

Nu ska vi åka och bada.

Kommentarer
Postat av: Denise

Ta och testa iaf =) Det kan ju vara ett arbete du omedvetet gått och längtat efter hela livet =D

2008-07-29 @ 14:09:45
URL: http://dandersson.blogg.se/
Postat av: moster Ewa

MÄH! Klart att det är nåt att kolla- Du kan känna in om det är rätt, när Du kommer dit.

Åk dit med helt öppet sinne och lita på magkänslan.

Och vad är det värsta som kan hända om Du börjar och sen inte trivs..? Jo, att Du måste sluta.

2008-07-29 @ 16:28:42
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: johanna

Jo, ni har helt rätt bägge två, klart jag ska testa. OM jag nu får det.

Denise, hur gick det med sthlms-intervjun, åkte du iväg?

2008-07-29 @ 21:39:32
Postat av: Maria

Undra om det är samma som jag blev uppringd av, af verkar inte ha så bra koll på vilka som snart är jobbaktuella och inte......Funderade över det jobbet sen, just det där att det är nåt man aldrig provat. Har egentligen ingen aning om hur det är. Första tanken är ju att det vore jobbigt men sen tänkte jag också att det kanske är skitkul och fritt. Vad vet man! (Å nu kanske det inte ens är samma jobb....) Lycka till på intervjun!

2008-08-01 @ 15:15:21
Postat av: Jill

Klart Du ska testa, det är ju inte värre än att bli arbetslös igen

Och tänk, det var så jag fick mitt jobb... här på TH.. hade aldrig varit i försäkringsbranschen tidigare....

2008-08-04 @ 13:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0