Snart bär det av

Imorgon åker vi!! Om det inte är några förseningar lyfter vi från Midlanda 16.10 mot Gran Canaria.
Jag har tjuvläst på Resedagboken, folk som är där nu berättar att det har varit 30 grader varmt den här veckan...!
Hoppas det stämmer. Dessvärre gjorde jag misstaget att läsa hotellrecensioner på hotellet vi ska bo på så nu har jag svår ångest. 50% tycker att det var ett kanonbra hotell medan andra hälften tyckte att hela semesterveckan sög fett, med kackerlackor, myror i sängen, städpersonal som stjäl, dåligt städad pool....
Förvisso bara engelsmän som recenserat, vet inte hur gnälliga dom är på en skala??
Klagomålen verkar dock vara säsongsbetonade, dvs. under högsäsong var det som mest klagomål.
Tur att det är lågsäsong nu då?
Ja ja, är det riktigt illa får man väl tjata sig till ett annat hotell.

Skulle ju så fint jobba den här veckan, tyckte jag var frisk och någorlunda kry, men ack vad jag bedrog mig.
For in till stan i måndags, jobbade hela dan och for hem. Väl hemma blev jag kanondålig, matt och yr, frös och svettades om vartannat. Det hela slutade med att jag satt på muggen resten av kvällen.....Fan, magsjuka???!!! Det har inte jag tid med!! Ringde sjukvårdsupplysningen som upplös mig om att  efter avslutad penicillinkur samt lunginflammation i tre veckor har det troligen resulterat i ett kraftigt nedsatt immunförsvar.
Bakterier eller baciller som man vanligtvis tål blir man lätt dålig av efter en sån här pärs.
Jaha? Undrar just hur jag ska klara mig med taskigt immunförsvar på Kanarias?
Den som lever får väl se.....Jag har laddat med en stor förpackning Dimor i alla fall.
Så, jag har varit hemma idag och igår. Igen. Jösses vilken kanonlön jag kommer att få i februari! En arbetad dag på hela månaden.

Well well, jag hör av mig igen om jag hittar nåt internetcafé på Holmarna.

Hasta la vista!

Kommentarer
Postat av: Marja

Själv är man nyss hemkommen från jobbet & du har väl nu landat i ett varmare land. Måste nog erkänna att jag är lite små avis. Men efter alla sjukdomar som varit så är du väl värd lita avkoppling i solen. Ha en underbar semester, bara njut & slappa, för det skulle jag ha gjort! Kram...

2008-01-31 @ 21:18:48
URL: http://marjamej80.blogg.se
Postat av: Åsa

Ha det nu så otroligt skönt i solen och havet! Ta gärna en drink åt mig med!
Kram!

2008-02-01 @ 10:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0