Rökfri?

Nu har jag inte tagit ett bloss sen nyårsafton.
Inte för att jag bestämt mig för att sluta direkt, men det har liksom gjort sig själv när jag knappt kunnat andats och det bra rosslar i luftrören.
Har inte ens varit röksugen en enda gång.
Enda gångerna jag kan bli liiite sugen är som igår tex, då vi var bortbjudna på middag till kompisar som röker.
Då drog det lite i röktarmen när dom gick ut på balkongen...
Men jag tror att för mig är det mest det där sociala, att gå ut fem minuter och prata lite skit. Pausa lite.
Enda gångerna det faktiskt är riktigt gott att röka är efter en god middag, gärna innehållandes lite vitlök, och efter ett visst intag av alkohol. Annars är det ju faktiskt inte speciellt gott.

Hoppas jag kan hålla mig ifrån det när jag blir frisk också. Har inte hållt upp så här länge sen jag var gravid.
Men det är lite som att göra slut med en väldigt god vän. En väldigt ohälsosam och farlig vän, men ändå en social, trevlig, kär vän som jag känt i 22 år.
Fast jag har ju som sagt inte bestämt mig för att sluta, men det vore ju bra om det gick ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0