Pneumoni

Jahapp, nytt besök på HC, ny läkare som genast konstaterade "en solklar lunginflammation".
Ja, det var väl det jag visste!
På vänster sida. Vilket stämmer bra, har jättesvårt att ligga på vänster sida, andningen blir jättetung.
Så jag fick penicillin och en halvliter Cocillana, sjukskriven en vecka till.
Välbehövligt, är så jävla trött i kroppen efter allt hostande.
Tur jag fick det nu då, och inte om tre veckor då vi förhoppningsvis sitter på Kanarieöarna och softar...

Började ju som sagt titta på Grey´s litegrann, även Frippe kollade.
Vilket visade sig inte vara så bra; nu får inte jag titta när han jobbar eftersom han inte vill missa nåt!!!
Så vad ska jag då hitta på på kvällarna??
Är så sugen på att beställa "House" på dvd, men dom hinner nog inte komma den här veckan.
Ingen som har den hemma på dvd som vill låna ut? Eller nån annan bra serie?

När jag hade varit på Apoteket idag och hämtat medicinen upptäckte jag två trevliga saker.
Nr 1: Dom har äntligen börjat renovera våra lokaler bredvid Handelsbanken. Jippi, snart slut på resorna in till stan!
Nr. 2: Dom har börjat sälja semlor på Brödbiten. Kunde inte motstå detta....Så ikväll blir det en hetvägg!

image20

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Precis så där hade jag det oxå i mitten av november. Jag hostar fortfarande till emmellanåt då något irriterar i lungor o luftrör. Verkar vara segt att bli fri.

Krya på dej nu!

2008-01-14 @ 21:13:00
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Konstigt vad många det är som har åkt på lunginflammation nu?! Så brukar det väl inte vara..?
I vart fall - KRYA PÅ DIG !!!
Kram!

2008-01-15 @ 10:12:32
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: johanna

Tack snälla ni.
Jag kraxar på och hoppas det går över snart!

2008-01-15 @ 13:21:01
Postat av: Kickan

I'm coming right over!

2008-01-15 @ 15:31:51
Postat av: Maria

Men va faen, de kunde dom väl ha sett redan förra veckan! God damn! Jobbigt! Å va sugen jag blev på den där semlan nu, mmm..... Tänkte på dig igår när jag såg att dom börjat renovera, vet ju hur du längtar! Roligt att Frippe också vill se, Markus tyckte ju oxå att det var lika bra som jag! Mindre kul för dig kanske som då inte kan fördriva dagarna med det. Fast det är rätt OK att suga lite på karamellen oxå så räcker den längre! Nä nu ska jag nog sluta surfa för idag. KRYA PÅ DIG söstra mi!

2008-01-15 @ 22:51:33
URL: http://blogg.op.se/ragundamaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0