Saft!

Igår plockade jag och ungarna 7,5 liter svarta och röda vinbär!
Sen hämtade jag hit mormor och hennes saftmaja så hon fick visa hur man kokar saft. (Det var skitenkelt...)
Det blev till slut 4,5 liter asgod saft.
Är sååå mallig över mig själv!
Det blev två liter bär över som inte rymdes i majan som jag frös in. Tänkte koka svartvinbärssylt  på det nån dag, det är ju så himla gott.

Har tagit mig i kragen idag och dammsugit och vädrat sängkläderna.
Väntar och väntar på att det ska ringa nån, vem som helst, och säga att jag kan börja jobba.
Men telefonen är dödstyst.
(Nu låter det som om jag väntar på att stekta sparvar ska flyga in i munnen på mig, men jag menar att jag väntar på svar från de ställen jag jag ringt och sökt jobb på...)
Tror jag ska ringa ytterligare några ställen imorrn och upplysa dem om min existens.

Ikväll blir det bilbingo, årets sista!
Det vore väl fasen om man inte skulle vinna lite kulor!

Nu ska jag hoppa in i duschen, see u later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0