Ja ska man skratta eller gråta...?!

Vi har fått en vattenskada i badrummet på övervåningen.
Oj så skoj.
I fredags när Frippe höll på i köket fick han en vattendroppe i huvudet.
Vad fan...? Det hade blivit tre halvstora rosor i kökstaket, och när vi gick upp på badrummet såg vi att golvet under tvättstället hade liksom hävt sig....rev bort en list och konstaterade att vatten från nåt rör bakom tvättstället hade läckt ut rejält.
Så fr.o.m. nu får ingen använda toan uppe.
Ringde både försäkringsbolaget (Dina) och rörmokarn.
Rörmokarn skulle komma nån dag den här veckan och titta och besiktningsgubben nästa vecka.
Eftersom badrummet inte är åtgärdat sen det byggdes 1980 så är det 80% avskrivning på skadeersättning.
Jajamänsan, precis vad vi (inte) har råd med just nu.
FY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

Inte nog med det, vi krockade med en grävling för ett par veckor sen också.
Kofångare fram lös, två kåpor borta och en massa lösa stag.
Mailade Aktsam och anmälde skadan (otroligt nog tog det bara två dar innan jag hade ett skadenummer),
så jag ska lämna in den på Auto-Service nästa vecka.
Visserligen bara 1500 i självrisk, men ändå....å andra sidan går det garanterat på över 10 000 att laga, så man får väl vara nöjd med att klå Aktsam på lite pengar.

Vad har hänt mer......
Vi skippade Diggiloo i lördags pga. det halvtaskiga vädret och åkte till Sundsvall och gick på bio istället.
Vi såg nya Indiana Jones. Helt ok, sevärd och underhållande.
Åsså åt vi världens godaste mat på 7 Kryddor. Turkiskt, grillat lammkött. Kanon!!

Har iallafall ringt dom där "otäcka" jobbsamtalen.
Det var inte så otäckt när det väl var gjort, jag kände mig riktigt nöjd efteråt faktiskt.
Jag har analyserat mig själv och kommit fram till varför jag tycker det är så jobbigt att ringa om jobb.
Inför det ena samtalet var jag så jävla nervös, jag satt på altanen och tokrökte två cig innan jag slog numret, och därefter nästan skakade händerna när personen i andra änden svarade, helt sjukt!
Men det berodde nog på att det där jobbet vill jag så otroligt gärna ha, det är så pass viktigt för mig att det känns som om hela mitt liv står på spel om jag inte får det, det måste vara därför jag blir så nervös.
Det andra jobbsamtalet gick galant, jag låg i soffan och slökollade på tv medans jag pratade. Kan bero på att om jag inte får jobb just där så kvittar det, det är mest bara för att jag vill dra in lite extrapengar.
Amatör-Freud har talat ha ha.

Nu får vi se hur det går.
Man måste tänka positivt, eller hur??!!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Va trist med vattenskada! Ibland äre bara för jävligt! Förstår vad du menar med bildstrippen....



Hoppas det ordnar sig.



Hälsar Ulrika

2008-08-04 @ 22:52:35
Postat av: Suss

F-n va trisst med vattenläckan.. håller tummarna på att det går vägen med jobben iaf.. Keep it up... humöret alltså.. kul strip!



Suss

2008-08-06 @ 09:55:54
Postat av: Åsa

Spännande! Man blir ju grymt nyfiken ju...

Antar att vi får höra så småningom :)

Kram!

2008-08-06 @ 16:47:30
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: johanna

Ulrika&Suss: Ja, jag bävar för vad rörmokarn kommer att ge för dom....dyrt lär det bli iaf, det är ett som är säkert.



Åsa: Känns som om jag håller på att förstora upp det här jobbgrejset, bara för att jag vill hålla det lite hemligt...! SÅ superspännande jobb är det inte, men jag vill bara så gärna ha det....

2008-08-06 @ 20:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0