Sista april... och fortfarande inget bredband

Det senaste budet var tidigast 9 maj....
För dom extremt intresserade av mitt icke befintliga bredband kan jag meddela att detta beror på att jag sagt upp mitt avtal med Tyfon, vilka har en uppsägningstid på 3 månader. I mitt fall kan jag då inte byta bolag förrän 1 juni, då Tyfon lägger en spärr på mitt telefonnummer så att andra operatörer inte kan koppla in sig under uppsägningstiden. Således vill jag ju då att Tyfon kopplar in sig på Hannåsvägen eftersom jag har betalt till 1 juni. Pratade med dem igår och då sa dom att det tar 10 arbetsdagar att koppla ner bredbandet från den gamla fastigheten och koppla in det på den nya.
Sen kan jag byta operatör den 1 juni, men det tar då ytterligare 8 arbetsdagar innan Telia kan koppla in sig.....suck.
Förvirrande, minst sagt.
Men men, jag snålsurfar hos svärisarna så länge.

Efter några turer till IKEA ser det nu ut som ett beboeligt hem hos oss.
Det enda som fattas är gardiner i ett rum på övervåningen, som jag har beställt från Jotex.
Sen ska jag ta och måla klart under trappen nere nån dag, men nu är det ju så ljuvligt väder så man vill ju bara sitta på altanen och lösa korsord, fika, röka en cig, klappa katten, sitta och surra... ja, ni hör ju vilka ansträngande dagar jag har!

Ikväll åker vi till Järkvissle och grillar och eldar lite. Ett eller fem glas vin lär nog slinka ner också.
Trevlig Valborg!


Kommentarer
Postat av: karolina

trevlig valborg! :)

2008-04-30 @ 12:48:41
URL: http://thegirlbehind.blogg.se
Postat av: Lisa

Ha en bra valborg :)

2008-04-30 @ 12:54:47
URL: http://wlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0