Pjuhhh...

Oj, vilken rivstart på veckan!
Har varit heeelt utslagen på kvällarna och inte ens velat se åt en dator...
Har nu börjat  pendla in till Östersund varje dag för att bli utbildad och få medlyssning på Länsförsäkringar.
Och jag ska ärligt erkänna att dom två första dagarna funderade jag allvarligt på vad jag gett mig in på.
Sitta och åka 24 mil om dan, plugga in ett nytt datasystem, vara döslut på kvällarna.....har känt mig som en disktrasa. En uttjänt disktrasa. Dessutom har jag saknat bilskador, jättemycket.
Men idag kändes det riktigt roligt! Saker och ting börjar klarna litegrann, resan till stan och hem kändes inte lika lång, och jag börjar kunna se fördelarna med att inte vara arbetslös!
Det här kommer nog att bli bra i slutändan.
Jag tror att jag börjar bli gammal, tycker jag har svårt att lära mig saker, hjärnan jobbar inte direkt på högvarv, jag känner mig tjurig och konstig. Eller så har allting helt enkelt ramlat över mig, Aktsams nedläggning, jag har slutat på skador och helt plötsligt börjat på ett nytt ställe.  Det kanske har blivit lite mycket på senaste tiden.
Men det löser sig nog.
Mest av allt längtar jag tills kontoret på Hammarn blir klart. Troligtvis blir det Försäkringskassans lokaler, de väntar bara på ett kontrakt som ska skrivas under.

Dom säger att det ska bli snö imorgon.
Hoppas dom har fel.

Nu ska jag luta mig tillbaka i sängen och dricka en stoooor kopp te.
På återhörande!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Låter ändå spännande! Resorna kanske blir rutin till slut och det är ju en övergångsperiod. Inte konstigt om det blir "fullt" i huvudet och brydderier efter allt som varit.
Ha det gott, vi ses!

2007-10-11 @ 09:08:35
URL: http://blogg.op.se/ragundaasa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0