Det är mycket nu...

Fan, jag känner mig som världens mest upptagna människa just nu, kommer helt snart att börja utveckla dåligt sämre samvete. Först är man i Östersund hela dagarna, (känns som världens längsta arbetsdagar, trots att vi får resa på arbetstid), så ska man stressa hem så man hinner hämta ungarna klockan 17 (Sista tiden på fritids), hem och laga mat, kolla om dom har några läxor, lägga dom i tid. Sen ska man väl stoppa i en tvättmaskin, plocka ur diskmaskinen och annat skoj innan det blir så sent, har jag tur hinner jag se halva "Dallas" på TV4 Guld innan jag somnar på soffan. Hinner i bästa fall säga hej till Frippe då han kommer hem 23.30 innan jag somnar om i sängen. Vips så är det morgon igen. Så har vi "efter-jobbet-fest" på fredag som det förväntas att man går på, kommer att komma hem sent, helgen springer iväg och hejhopp är det måndag och ny vecka igen. Jag kommer att jobba kväll varannan vecka, är då hemma vid 20, hinner precis säga godnatt till ungarna och dorma av i soffan.
Och så är det nåt distriktsmöte i Hammarstrand nästa onsdag som LF håller som det också förväntas att man ska gå på. Och så här kommer det att se ut fram till jul!!! I bästa fall kommer jag och Frippe att eventuellt hinna ses på helgerna.
Herregud, jag kommer att behöva minst tre veckor på Bahamas för att ta igen mig.

Nä, gud vad jag gnäller, jag är faktiskt väldigt glad att jag har ett jobb, men min hjärna är inte van såna här snabba svängar.
Det positiva i det hela är iallafall att jag får dubbel lön i tre månader, det ska vi inte glömma!
Tack för det, Televerket.

Nä, nu ska jag natta ungarna.
Over & out!

Kommentarer
Postat av: Suss

Glöm inte bort att spara en liten slant till skattesmällen som kommer av dubbel lön..

2007-10-23 @ 08:51:30
Postat av: johanna

Ja, fast blir det det? Jag får ju lön från två olika ställen, alltså dras skatt två gånger? Är inte så haj på det här med skatt...

2007-10-23 @ 11:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0