Bingolotto

För första gången på säkert fem år har jag spelat Bingolotto!
Vann såklart inget...men jag insåg anledningen till att jag slutade spela. (Jag spelade faktiskt rätt ofta förut när Lasse Kronér var programledare, tycker han är bra)
Jo, anledningen är alltså Richard Olsson, gud vilken råtönt det är.
Han avbryter och driver med folk på ett icke roligt sätt, han har alldeles för bråttom, känns som om han innerst inne längtar bort från det där programmet. Därför la jag av.

Vad har helgen bjudit på annars då?
Fredagen blev lugn & skön, fixade i ordning barnen innan Halloween-disco på skolan, såg på Idol (nu är det snart inga tjejer kvar, måste börja rösta tror jag) och somnade rätt tidigt.
Igår städade vi och bytte sängkläder i allas sängar, tvättade, hälsade på E & G, for hem och såg en skum Stephen King-film.
Och idag har jag fortsatt och tvättat, plockat och söndags-slöat.
Schysst att få en extra timme tillgodo!
Ska ärligt erkänna att jag inte ens kommit ur morgonrocken idag!

Imorgon blir det kvällsjobb, får hoppas att det går lättare att sälja försäkringar på kvällstid, för det har då sannerligen inte gått bra på dagtid....undrar ibland vad jag gett mig in på, jag sökte mig ju ifrån säljavdelningen för att jag var skitless på det, och så ger man sig in i hetluften igen....tja ett jobb är ett jobb är ett jobb....

Tror det känns lite motigt för att vi är i Östersund hela dagarna, (är inte speciellt förtjust i den stan) sitter på en provisorisk arbetsplats, försöker lära in ett krångligt datasystem osv........
Jag tror stenhårt på att allt kommer kännas bättre när vi är på plats i Hammarn.

Tror jag ska surfa vidare och drömma mig bort ett tag.
Nån som har ett bra restips på ställen man kan åka där det ska vara varmt, inte för lång flygresa samt bra för ungar mellan 7-9 år? Har varit i Turkiet tre gånger, till Kanarieholmarna två gånger, Grekland en gång, Mallis två gånger.
Känns som om det är dax att prova nåt nytt.
Cypern? Bulgarien?
Thailand känns helt ok oxå, det är bara flygresan som känns gruvsam...
Hmmm, angenämt problem...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0