Veckans telefonsamtal

Måste bara delge mig av detta fantastiska (?) telefonsamtal jag ringde till Aktsam i Växjö förra veckan.
Hade lovat min svärfar att kolla upp när han hade årsförfallodag på bilförsäkringen, samt hur mycket han betalar just nu. Sagt & gjort, så ringde jag till Växjö.

Jag: Hej, jag ringer för min svärfar och skulle vilja kolla årsförfallodag på bilförsäkringen samt hur mycket han betalar för den.
Växjö: Ehhh, nej det lämnar vi inte ut.
Jag: Va? Varför då?
Växjö: Nej vet du vad, vi har fått jättehårda restriktioner på det så vi lämnar inte ut några uppgifter alls!
Jag: Men herregud, huvudförfallodag kan du väl ge mig??
Växjö: Nä, tyvärr.
Jag: Men hallå, du får göra det iallafall, jag faktiskt anställd på Aktsam fortfarande, jag har ju jobbat med försäkringar själv för bara en dryg månad sen??!!
Växjö: Nej, det kan jag faktiskt inte.
Jag: (röd i ansiktet och skitförbannad) Men han kan ju inte ringa själv!!! Nu får du ge mig uppgifterna!!!
Växjö: Tyvärr, jag kan inte göra mer för dig nu.
Jag: Då vill jag prata med din chef. Nu.
Växjö: Nej, det finns ingen chef här.
Jag: Nähä, då ringer jag till Hammarstrand och tar uppgifterna därifrån om du nu tänker fortsätta tramsa.
Växjö: (syrligt) Du, det finns ingen som jobbar där nu!!
Jag: (ännu syrligare) Joho, det gör det visst det, tack och hej! (På med luren.)

Aaaarghhh! Vad sur jag blev! Va?! Vad fan sysslar dom med där nere?
Blev så upprörd att jag ringde till Susann Bäck (platschef på Aktsam) och frågade om dom får göra så här.
Jo, det är lite hårdare bud nu sa hon.....Men hon tyckte jag kunde ringa Hammarstrand och prata med nån där istället, och det gjorde jag ju förstås. Stern fixade alla uppgifter jag ville ha och skrev en skön notering om att Växjö hade vägrat lämna ut hffd.....

Alltså, hade jag presenterat mig som "Johanna på LF", förstår jag om dom inte lämnat ut några uppgifter, men jag ringde ju för bövelen som privatperson!!

Vad ni än gör, har ni Aktsam som bolag, BYYYYYYYT!!
(Gärna till LF...)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det var det jävligaste, hoppas att alla Aktsams kunder byter bolag!

Jag funderar skarpt på ett WII jag oxå, till barna och mej! Verkar helkul ju!

2007-11-26 @ 17:49:26
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Herrejösses! Vad håller dom på med egentligen? Känns rätt ok att man bytt bransch.... och bolag....
Kram!

2007-11-26 @ 20:44:13
URL: http://blogg.op.se/ragundaasa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0