Lördag

Tänk vad trevligt det är när man kommer hem trött och jävlig efter jobbet, att ens bättre hälft har lagat god mat (kotletter med klyftpotatis och hemgjort vitlökssmör och gratinerade tomathalvor med ost) och bjuder en på en drink innan maten, har köpt en flaska vitt bara åt mig (själv dricker han bara rött), har köpt ost & kex som han bjussar på till Idol-finalen (som han själv är helt ointresserad av).
Det är sånt som får vardagen att glimma till efter nästan 17 år ihop...

Så vi svullade framför tv:n, såg Marie Picasso vinna Idol (helt rätt), sen somnade ungarna och jag gav mig i kast med en duell mot Slash. Ja, i Wii Guitar Hero alltså. Sen drack jag lite mer vin, spelade skiten ur Slash, drack lite mer vin, rev av "Number of the beast" (det blev high-score), drack lite mer vin, köpte en Gibson Les Paul i svart, insåg att vinet var slut och hittade en bortglömd cider i skafferiet, knäckte "La Grange", "Pride & joy", "Rock´n´roll all nite" och "Welcome to the jungle". Sen var klockan liksom 3.30......ojsan.
Så jag var fan BAKIS i morse  förmiddags när jag vaknade ha ha ha!
Men det gick över rätt fort.
Tänkte baka lussebullar idag, bara Frippe kunde komma hem från affärn med saffran.
Om jag orkar.
Annars gör jag det imorrn.

image12


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Va fan, i stan säger de att det inte finns Guitar Hero till Nintendo Wii ännu.....Det verkar ju as roligt!!! Jag förstår att du inatt var värsta Yngwie Malmsteen, bruden!

2007-12-08 @ 18:17:11
Postat av: johanna

Meh, då ljuger dom, det fanns en hel pall med GH till Wii på Onoff i Ösund när vi var där. Ja, man blir lite kaxig när det går bra ha ha!

2007-12-09 @ 15:07:25
Postat av: Åsa

Ha, ha! Jag hade gärna varit en liten mus i ett hörn och sett dig rocka lös! Kram!

2007-12-09 @ 20:13:03
URL: http://blogg.op.se/ragundaasa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0