Helgen snart slut igen

Jahapp, söndag igen.
Den sedvanliga söndagsångesten infinner sig igen, men det känns lite bättre att veta att det är bara nästa vecka sen är jag ledig i 17 dagar......gud vad skönt. Å sen väntar ju Kanarieholmarna bakom hörnet...!!
Igår gjorde jag saffranstryffel, den blev så jävla god att jag nästan åt upp hela smeten! Rekommenderas!
Råenkelt recept, här kommer det! (Tog 10 minuter att göra)

Ett halvt kuvert saffran
3/4 dl grädde
25 gr smör
1 msk flytande honung
200 gr vit choklad

Hacka chokladen fint
Koka upp resten av ingredienserna och häll över chokladhacket
Vispa ihop, ställ in i frysen en timme
Ta ut och rulla små bollar som doppas i florsocker
Klart!

image13

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter bra det att dom var goda! Ska nämligen göras på onsdag!

2007-12-17 @ 19:39:31
URL: http://blogg.op.se/ragundamaria
Postat av: Marja

Dom ska jag testa göra till helgen. Tack för tipset, kram!

2007-12-18 @ 10:27:18
URL: http://marjamej80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0