Det var den julen

Julhelgen har väl varit helt okej i år.
På julafton var vi hos min svägerska och hennes familj, vi åt en massa julmat, kollade på Kalle Anka och öppnade julklappar. Som förmodligen resten av Sveriges befolkning också gjorde....
På juldan var vi hos pappa och upprepade samma procedur, likadant på annandagen, fast hos mamma.
Fick jättemånga fina julklappar, bla.a pengar, presentkort på Living, böcker, dvd-box (Little Britain), sällskapsspel mm.
Jag och Kickan hade lyckats köpa likadan julklapp till varann!! Ett spel som heter "Hur fan visste du det?!"
Det ska vi ta med oss till Kanarieöarna.

Sen på kvällen på annandagen var vi ut på hotellet i Bispgården på kvällen.
Det var också helt ok, inte så himla mycket folk, men kul ändå,
Gårdagen tillbringades därför i soffan större delen av dagen, inmundigandes jansson, pizza och pasta med ost & ketchup.....inte på samma gång dock.
Så idag ska vi äta lite hederlig kyckling och ris.

Håller på att planera en nyårsmeny också.
Det kommer några kompisar från Sundsvall hit då.
Har hittat jättegott recept på oxfilé i Buffé, med gorgonzolasås och kantarellpotatis.
Jag tror det får bli det. Och så nån förrätt med kallrökt spansk skinka.
Vi ska åka till stan imorrn och handla på nån ordentlig matvaruaffär.

God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

....Gott Nytt År på dej. Har som på känn att det för din del kommer innebära en del förändringar i stil med, "ny" arbetsplats, närmare på jobbet. För min del hoppas jag bara att jag får vara frisk nån gång. Börjar bli som en gammal kärring som bara klagar på en massa krämpor..............

2007-12-29 @ 08:20:16
Postat av: johanna

Ja du, det hoppas jag med....
Nu när man har varit ledig ett tag känns jobbet rätt avlägset. Har typ legat på soffan sen jag blev ledig och bara tagit igen mig, men i morse när jag vaknade så kände jag att jag bara måste gå ut och ta en promenad. Det var så skönt! Solen gnistrade, 3 grader kallt, alldeles tyst...helt perfekt! Så nu känner jag mig lite piggare.

2007-12-30 @ 11:59:54
Postat av: Marja

Skönt att höra att du har det gott. Jobbade i mellandagarna på kc & det gick rätt bra. Skoj att gör lite annat. Är ledig nu över nyår & det är ju skönt. Vi ses på jobbet efter "trettondagarna". Kram...
Ps: Gott nytt år!

2007-12-30 @ 17:30:28
URL: http://marjamej80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0